De zomervakantie van 2012 brengt wederom Texel! Vertrouwd, spannend, rustig, nieuw, nat, onthaast, koud, mooi en thuis kenmerken onze vakantie.
All posts by Mama
Gele band!
Eindelijk is het dan zover, de dag van het judo-examen. Toen het twee weken geleden werd aangekondigd was al verteld tegen Alex dat hij voor zijn gele band op mocht ipv de derde gele slip, die een aantal de vorige keer hadden gehaald; en dat is wel spannend natuurlijk.
Twee winnaars
De derde pupillencompetitiewedstrijd bij Atletiek voor zowel Alex als Bert. Opnieuw leek het weer roet in het eten te gooien, maar hoewel het niet heel warm was, was er wel een mooi zonnetje en waren wij aan het einde van de dag flink verbrand!
Dit maal werd de wedstrijd gehouden bij GVAC in Veldhoven; dichtbij huis dus. Het is een prachtige atletiekbaan en wederom valt de fantastische organisatie daar op. Het loopt gewoon goed allemaal. Deze keer ben ik (mama) begeleider van het team van Alex. Dat betekent veel kans om te zien hoe Alex en zijn team het doen, maar geen kans om foto’s te maken, en geen kans om even bij Bert te kijken. Dat laatste was niet nodig, want het team van Bert won met overweldigend verschil van de andere 8 A-pupillen teams. Wow! Het team van Alex won ook goud, maar dan slechts met 2 punten verschil. Mijn mede-begeleider en ik, hopen natuurlijk dat dat aan ons lag! Dus wederom, net als bij de eerste wedstrijd, gaan we met 2 medailles weer naar huis!
Eerste pupillenwedstrijd 2012, nieuwe stijl
Na het cross-seizoen is nu weer het seizoen aangebroken voor de ‘gewone’ atletiekwedstrijden, buiten, op de baan. Als proef draait de regio rondom Eindhoven dit jaar een nieuwe stijl variant van de pupillenwedstrijden waarbij het vooral gaat om het beleven van de atletiek en minder om individuele prestaties. De atleten worden in teams ingedeeld en strijden ook als team. Alleen als team kun je winnen, maar als individu krijg je natuurlijk wel al je resultaten mee naar huis om te kijken of je jezelf ergens verbeterd hebt. Naast de teams is er meer veranderd. Er worden meer onderdelen gedaan in een kortere tijd en per onderdeel mag je, zolang er nog tijd is, net zo vaak opnieuw proberen als je wilt.
Alex is nu op atletiek gegaan, dus deze eerste wedstrijd doen ze samen, wel elk in hun eigen team, want Alex is bij de mini- en C-pupillen ingedeeld en Bert is inmiddels een eerstejaars A-pupil.
Er wordt begonnen met een gezamenlijke warming-up en daarna door naar het eerste (nieuwe) onderdeel, de team estafette. Eerst de A-pupillen (9 teams!) en daarna de B/C/mini-pupillen (10 teams, waarvan 4 C/mini). Met de ‘kanonnen’ Jasper, Jack, Maiko en Chiel in zijn team, won het team van Bert de estafette. Dat was een goed begin. Ook Bert straalde en aan zijn haren te zien, maakte hij flinke vaart.
Continue reading Eerste pupillenwedstrijd 2012, nieuwe stijl
Manegecross 2012
Zoals de naam al doet vermoeden, was de laatste cross van het seizoen bij een manege, ehm zelfs ín een manege. Er was een mooi parcours opgesteld en als heuse paardjes mochten de atleten door de bak crossen, met hier een daar een hindernis om overheen te springen. De manegecross is alléén voor Eindhoven Atletiek jeugd (pupillen en junioren) en die mogen dan ook een broertje of zusje meenemen. Sinds 2 weken doet Alex ook aan atletiek en hij wilde wel meedoen. Dus ook Alex ging de bak in en mocht met de mini- en C-pupillen meerennen. 3 rondjes maar liefst!
Eerst maar eens opwarmen en het parcours verkennen met Bert.
Rapporten groep 4 en 6
En het is maart, rapportentijd. Deze keer de rapporten van groep 4! en groep 6, want tussendoor, net na de carnaval, is Alex overgegaan van groep 3 naar groep 4. Zijn rapport nu is nog de vorm van groep 3, maar staat vol met de dingetjes die hij moest doen om over te kunnen gaan naar groep 4. Voor Bert is het ‘gewoon’ het tweede rapport van groep 6, met ook de uitslag van zijn werkstuk: Goed!
Joe Mann Bosloop
De Kempische Crosscompetitie loopt op zijn einde. Sinds november doet Bert bijna maandelijks nu mee aan deze crosses die varieren van 1100 tot 1900 meter, meestal ergens door het bos. Vandaag was de een na laatste cross in het rijtje aan de beurt, in Son. Samen met alle jongens pupillen A (jongens geboren in 2001&2002) staan ze klaar om van start te gaan.
Nog een keertje diploma-schaatsen
Als enige is Alex doorgegaan met schaatsles vanaf januari 2012 en vandaag was het diploma schaatsen. Deze cursus zit Alex in de tweede groep en heeft hij veel bijgeleerd en de eerste oefeningen gedaan om ook straks in de bochten te kunnen overstappen. Bij het diploma schaatsen moesten ze vooral laten zien wat ze zoal geleerd hadden en ook vooral veel rondjes schaatsen!
Als losse techniek lieten ze het bochtje schaatsen zien. Alex kan heel snel, maar vloog telkens daardoor wel bijna uit de bocht…
Kerst 2011
Tweede kerstdag en we krijgen bezoek: Edith, Merijn, Yentl en Levia! Eigenlijk begint kerst al op zaterdag als Edith en Martin, onze eigen huistopkoks samen de Hanos gaan plunderen, want er moet natuurlijk wel goed gekookt worden! En ook op de kerstdag zelf vinden we hun voornamelijk in de keuken. Continue reading Kerst 2011
Eerste kerstdag 2011
Eerste kerstdag vieren we dit jaar bij opa en oma. Al weken hebben we cadeautjes verzameld en als opslagplaats deze maar vast onder onze eigen boom gelegd. Zeker voor de twee oudste jongens in het gezin was dit toch wel heel aanlokkelijk om aan te zitten, te bestuderen en natuurlijk te ‘controleren’ of hun naam er ook tussenzit. Maar op eerste kerstdag moest alles ingepakt en mee naar opa en oma, die zelf ook een aardige voorraad hadden aangelegd en tezamen was het wat veel…


















