Rapporten groep 4 en 6

En het is maart, rapportentijd. Deze keer de rapporten van groep 4! en groep 6, want tussendoor, net na de carnaval, is Alex overgegaan van groep 3 naar groep 4. Zijn rapport nu is nog de vorm van groep 3, maar staat vol met de dingetjes die hij moest doen om over te kunnen gaan naar groep 4. Voor Bert is het ‘gewoon’ het tweede rapport van groep 6, met ook de uitslag van zijn werkstuk: Goed!

Over het werkstuk van Bert, over Chilipepers, schrijft de juf:

Jij hebt echt alles erin verwerkt en het is heel mooi en netjes geworden. Het werkstuk is voorzien van mooie plaatjes en is erg overzichtelijk. Er staat veel informatie in. Ook veel informatie wat ik nog niet wist, dus erg leuk om te lezen.

Het rapport had nog wel wat haken en ogen. De afgelopen maanden zijn niet de beste geweest en voor zowel concentratie als luisterhouding krijgt Bert een voldoende, maar wel met een aandachtspunt. Het is ook een onrustige tijd geweest en ook de juf is veel afwezig geweest. Tijd dus om weer even flink met zichzelf aan de slag te gaan. Gelukkig scoort hij op motivatie en zelfstandigheid een dikke goed, dus komt het vast met de rest, met wat aandacht, ook wel goed.

Voor de kennisgebieden geldt dat alles best goed gaat, maar dat hij alleen bij rekenen (op groep 7 niveau!) gedaald is van een A+ naar een A; nogsteeds heel goed, maar kan eigenlijk gewoon beter en dat is te wijten aan de verminderde concentratie met als gevolg veel slordigheidsfoutjes. Topografie, verkeer en wereldoriƫntatie zijn ruim voldoende tot goed, super!, aldus de juf! Al met al, zeker geen slecht rapport, maar ook nog genoeg te doen!

Voor Alex was het rapport nog van groep 3, dus dat is wat raar, maar met nog maar 3 weken groep 4, zijn er natuurlijk nog geen toetsen in de klas gemaakt. De laatste weken in groep 3 hebben zich gekenmerkt in het heel zelfstandig werken aan de leerstof van groep 4 om ‘even’ het eerste kwartaal in te halen. Op leerlingkenmerken (werkhouding, motivatie, zelfstandigheid etc) scoort Alex overal ruim voldoende tot goed; fantastisch dus!

Voor de kennisgebieden is het duidelijk waarom hij naar groep 4 is gegaan. Hij leest op M6 niveau (M6=midden groep 6!) en had voor de CITO’s lezen, spelling en woordenschat A,B,A. Ook Alex is een rekenwonder en scoorde daar zelfs een A+; kortom hij doet het gewoon heel goed.

Binnen groep 4 heeft hij zijn draai al gevonden. Volgens zijn juffen is het net alsof hij altijd al groep 4 heeft gedaan en kan hij prima meekomen. Alex gaat ook fluitend naar school; het was een goede keuze!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *